Frågor och svar

Det här är vanliga frågor till oss. Kanske är det samma frågor som du har? I så fall hittar du svaren här!

  • Jag kan inte logga in, varför?

    • Vid problem med inloggningen kan detta bero på följande:
      • Felaktigt format på personnumret. Personnumret skrivs i formatet ÅÅÅÅMMDDNNNN.
      • Lösenordet kan vara felaktigt. Funktionen Glömt lösenord skickar ett nytt lösenord till dig, förutsätter att du har en e-post registrerad samt att du valt e-post som kontaktsätt. Om du bytt e-post adress måste du kontakta Amasten.
      • Du är inte längre sökande. Om du inte loggat in inom 12 månader från din senaste inloggning finns du inte kvar som sökande i vår bostadskö och har förlorat din kötid.
      • Om du är hyresgäst hos oss och aldrig varit in på Mina sidor så måste du registrera dig. För att registrera dig behöver du personnummer och objektsnummer (finns på ditt hyresavtal eller hyresavi). Observera att det är bara du som står på kontraktet som kan få tillgång till Mina sidor.

     

     

     

     
  • Jag vill göra en serviceanmälan, men min partner står på kontraktet, vad gör vi?

  • Det är endast den som står som kontraktsinnehavare som kan göra en serviceanmälan. 

  • Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag?

  • Gå till Glömt lösenord och fyll i ditt personnummer, så får du en återställningslänk.

  • Vart hittar jag mitt objektsnummer?

  • På din hyresavi eller på ditt hyreskontrakt.

  • I vilka orter finns ni?

  • Vi finns i Falun, Finspång, Helsingborg, Järna, Karlskoga, Mörrum, Sundsvall, Timrå, Olofström, Osby, Ronneby, Sala, Skinnskatteberg, Skövde, Trelleborg, Umeå och Åstorp.

     

     

  • Jag är hyresgäst, hur registrerar jag mig?

  • Välkommen! Du registrerar dig under Registrera mig. Du behöver ditt objektsnummer för att systemet ska känna igen dig. Det hittar du på dina hyresavier eller på ditt hyreskontrakt.